Sunday 28 February 2010

KEM MOTIVASI BELAJAR - SMK IBRAHIM FIKRI


16-17hb Februari 2010, sebuah program “Kem Motivasi Belajar” telah dijalankan di Sekolah Menengah Kebangsaan Ibrahim Fikri, Kuala Terengganu. Program di sekolah sendiri seperti ini merupakan salah satu tugasan wajib bagi peserta Akademi Fasilitator untuk dilaksanakan bagi menamatkan pelajaran sebagai fasilitator. Mohd Hani Bin Mohd Sidek dari AF6 UiTM ialah pengurus projek bagi program ini.

Program selama 2 hari 1 malam tersebut bertujuan untuk menarik semangat pelajar-pelajar asrama untuk belajar lebih bersungguh-sungguh. Bilangan pelajar asrama yang terlibat adalah seramai 250 orang termasuk 50 orang pelajar khas. Pelajar-pelajar khas yang terlibat adalah dari golongan tidak dapat mendengar atau bercakap atau kedua-dua sekali.

Jumlah fasilitator dan jurulatih yang telah turut serta dalam program tersebut adalah seorang jurulatih dan enam orang fasilitator. Jurulatih yang terlibat adalah Encik Hafizan Rohmat manakala fasilitator adalah Mohd Hani, Siti Nurul Ainmey, Erma Shakila, Suhaida, Aadila, dan Nor Azzah. Semua fasilitator tersebut adalah dari Akademi Fasilitator 6 UiTM.

Pengisian yang telah dimasukkan dalam program tersebut adalah suai kenal (ice breaking), LDK I (Matlamat Diri), LDK II (Masalah Belajar), Muhasabah Diri, Ceramah Teknik-teknik Belajar dan LDK III (Pelan Aksi). Program telah dilaksanakan dengan jayanya dan mendapat penghargaan dari pihak sekolah.

No comments:

Post a Comment

Disqus Shortname

Comments system

ADS Title Below (yes/no)

Animation - Scroll IMG (yes/no)

Recent Posts

Fixed Menu (yes/no)

Widget Recent Post No. (ex: 4)

Widget Random Post No. (ex: 4)

PageNavi Results No. (ex: 7)