Wednesday 24 February 2010

Kursus Penerapan Nilai-nilai Murni - PPUM


23 Februari 2010 - Saudara Ahmad Zaki Ahmad Rafa'i, perunding utama Chosen One Management telah diminta oleh HPI Consultants Sdn. Bhd. bagi mengendalikan satu kursus yang dinamakan Penerapan Nilai-nilai Murni untuk 150 orang kakitangan Pusat Perubatan Universiti Malaya bertempat di Dewan Sekapur Sirih, Tingkat 1, Bangunan Trauma & Kecemasan.

Seawal jam 8.00am, peserta telah mendaftar bagi mendapatkan program tentatif serta nota kursus. Dimulakan dengan ucapan alu-aluan oleh Encik Kamal Eazzat Mat Isa. Kemudian, sesi 1 dimulakan dengan Pembinaan Nilai Positif di Tempat Kerja dengan menerangkan kepada peserta bagaimana mewujudkan budaya kerja yang cemerlang serta kepentingan hubungan harmoni sesama staf.

Sesi 2 bermula sebaik sahaja selesai minum pagi dengan Budaya Integriti & Akauntabiliti. Sesi ini mengajak para peserta mendefinisikan integriti dan akauntabiliti serta kesan amalan rasuah & penyelewengan.

Sesi 3 pula dimulakan jam 2.30p.m yang membincangkan tentang mesra pelanggan. Antara kandungan sesi ini ialah bagaimana para kakitangan boleh meningkatkan kemahiran komunikasi, membina staf yang berinformasi serta amalan senyum.

Sebelum berakhir, para peserta diminta mengisi borang penilaian bagi menilai keberkesanan kursus ini.

No comments:

Post a Comment

Disqus Shortname

Comments system

ADS Title Below (yes/no)

Animation - Scroll IMG (yes/no)

Recent Posts

Fixed Menu (yes/no)

Widget Recent Post No. (ex: 4)

Widget Random Post No. (ex: 4)

PageNavi Results No. (ex: 7)