Monday 21 June 2010

PENERAPAN NILAI-NILAI MURNI 2


17 Jun 2010 - Saudara Ahmad Zaki Ahmad Rafa'i, perunding utama Chosen One Management telah diminta oleh HPI Consultants Sdn. Bhd.sekali lagi bagi mengendalikan satu kursus yang dinamakan Penerapan Nilai-nilai Murni untuk 193 orang kakitangan Pusat Perubatan Universiti Malaya bertempat di Dewan Sekapur Sirih, Tingkat 1, Bangunan Trauma & Kecemasan
.
Seawal jam 8.00am, peserta telah mendaftar bagi mendapatkan program tentatif serta nota kursus. Dimulakan dengan ucapan alu-aluan oleh Encik Kamal Eazzat Mat Isa. Kemudian, sesi 1 dimulakan dengan Pembinaan Nilai Positif di Tempat Kerja dengan menerangkan kepada peserta bagaimana mewujudkan budaya kerja yang cemerlang serta kepentingan hubungan harmoni sesama staf.

Sesi 2 bermula sebaik sahaja selesai minum pagi dengan Budaya Integriti & Akauntabiliti. Sesi ini mengajak para peserta mendefinisikan integriti dan akauntabiliti serta kesan amalan rasuah & penyelewengan.

Sesi 3 pula dimulakan jam 2.30p.m yang membincangkan tentang mesra pelanggan. Antara kandungan sesi ini ialah bagaimana para kakitangan boleh meningkatkan kemahiran komunikasi, membina staf yang berinformasi serta amalan senyum.

Antara aktiviti-aktiviti yang dibuat bagi menceriakan lagi suasana pembelajaran ialah telefon karat, accentuate the positive, halaman minda & pembaca berita berkepala tiga.

Sebelum berakhir, para peserta diminta mengisi borang penilaian bagi menilai keberkesanan kursus ini.

No comments:

Post a Comment

Disqus Shortname

Comments system

ADS Title Below (yes/no)

Animation - Scroll IMG (yes/no)

Recent Posts

Fixed Menu (yes/no)

Widget Recent Post No. (ex: 4)

Widget Random Post No. (ex: 4)

PageNavi Results No. (ex: 7)